Karmel z daktyli FIT – bez cukru, bez laktozy, wegański

Ile razy mieliście ochotę na coś bardzo słodkiego z użyciem karmelu? Ile razy chcieliście przygotować np. ciasto z użyciem karmelu, ale jednak porzuciliście swoje plany, bo nie chcieliście używać, a później spożywać tyle cukru? A może nie używacie zwykłego cukru, wyeliminowaliście go z diety i karmel wykreśliliście na amen? W takim razie mam nadzieję, że tym przepisem pokażę Wam, że nie trzeba z karmelu całkowicie rezygnować, a wystarczy skorzystać z jego zdrowszego zamiennika – karmelu z daktyli. W dodatku:
– podane składniki to tylko przykładowe proporcje, śmiało możecie je zwiększać lub zmniejszać,
– zamiast wody możecie posłużyć się mlekiem lub napojem roślinnym,
– masło orzechowe możecie całkowicie pominąć, ale polecam je dodać.
Taki karmel świetnie sprawdzi się w wielu wspaniałych deserach, w naleśnikach, gofrach, na ciastach i ciasteczkach. Ja skorzystałam z niego między innymi w tych przepisach:
Sernik na owsianym spodzie z karmelem z daktyli i popcornem FIT
Deser Snickers w słoiczku FIT
Zdrowe domowe ciasteczka „Jeżyki”
Nagie „Jeżyki” – ciasteczka z bakaliami FIT
Zdrowe batony TWIX – bezglutenowe i wegańskie

Składniki:
– 150g daktyli (świeżych lub suszonych)
– ok. 100ml wody (lub mleka/napoju roślinnego)
– 1,5 łyżki masła orzechowego
– szczypta soli

Jeżeli mamy suszone daktyle zalewamy je wrzątkiem i odstawiamy na 30-60 minut, odcedzamy (nie wylewając wody, w której się moczyły). Świeże tylko pozbawiamy pestki. Daktyle umieszczamy w misie blendera wraz z masłem orzechowym i solą. Miksujemy stopniowo dolewając wody/wody spod daktyli/mleka/napoju, by uzyskać gładki mus. Przechowujemy z lodówce.
Smacznego!

One Reply to “Karmel z daktyli FIT – bez cukru, bez laktozy, wegański”

  1. Dobra wersja 🙂

Dodaj komentarz