Bezglutenowy chlebek bananowy wegański FIT


Mam dziś dla Was przepis na chlebek bananowy bez cukru, bez tłuszczu, bez laktozy, bez białej mąki i w dodatku wegański. Zalegają Ci banany? Na co czekasz? Koniecznie zrób chlebek bananowy! To jedno z tych ciast, które lubię najbardziej. Nie dość, że to samo zdrowie, to ich przygotowanie jest banalnie proste, a w smaku są nadzwyczaj pyszne. Na moim blogu znajdziecie wiele przepisów na chlebki bananowe, więc jak nie ten to inny przepis na pewno przypadnie Wam do gustu 🙂 Przepis na 12 porcji z czekoladą, jedna to około: 158kcal, B: 5,8g, T: 8g, W: 14,9g.
żytni chlebek bananowy z nutellą i orzechami
gryczany chlebek dyniowo-bananowy (bezglutenowy)
chlebek bananowo-jarmużowy z cynamonem

Składniki:
– 4 banany
– 3 jajka (lub flaxseed eggs, czyli wymieszane 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego + 6 łyżek wody)
– 100g masła orzechowego
– 80g mąki kokosowej
– 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub ziarenka z 1 laski wanilii
– 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 1/2 łyżeczki cynamonu
– 1/4 łyżeczki soli
– 50g gorzkiej czekolady (można pominąć)
Dodatkowo:
– 1 banan – na wierzch

Jeżeli wykonujemy przepis z „flaxseed eggs ” siemię lniane mielimy w młynku na mąkę i łączymy z wodą. Na chwilę odkładamy, by masa nabrała konsystencji białka jajka. Wszystkie składniki (oprócz czekolady) umieszczamy w misie blendera i dokładnie ze sobą łączymy. Czekoladę kroimy w drobną kostkę i 40g dodajemy do ciasta. Mieszamy przy pomocy łyżki. Keksówkę 30 x 10cm wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy do niej otrzymaną masę. Na wierzch ciasta układamy plastry banana i posypujemy pozostałą czekoladą. Pieczemy 40 minut w 180 stopniach.
Smacznego!
 

Dodaj komentarz