Mini chlebek bananowo-jarmużowy z cynamonem


Czy mieliście kiedykolwiek taką sytuację, że zgubiliście coś bardzo ważnego, cennego dla Was i znaleźliście to na następny dzień w miejscu, w którym nigdy byście się nie spodziewali? Ja miałam tak dzisiaj. Wczoraj zgubiłam złoty pierścionek, który dostałam na 20te urodziny od mojego mężczyzny. Wiedziałam, że w ciągu dnia go nie ściągałam i nie jest również za duży, by mógł mi się zsunąć. Z moim mężczyzną i mamą przeszukaliśmy całe mieszkanie, wręcz wywróciliśmy je do góry nogami, a po pierścionku ani śladu.. Wczoraj wychodziłam z domu tylko raz, przeszłam tę drogę w obie strony i nic. Było mi strasznie przykro, a zarazem wstyd, że byłam w stanie zgubić dany mi pierścionek, z którym spędzałam każdy dzień od dnia 20tych urodzin. Zasnęłam z kłębkiem myśli, gdzież to mógł mi się zgubić i z ogromnym żalem. Dziś rano wstałam z myślą, że może powinnam przejść jeszcze klatkę schodową z góry na dół (mieszkam na VII piętrze wysokiego wieżowca i bardzo często chodzę schodami). Było to ostatnie miejsce gdzie mogłabym go znaleźć. I tak! Udało się! Między II a III piętrem leżał, taki samotny.. W pierwszym momencie patrzyłam na niego z niedowierzaniem, dopiero po chwili zrozumiałam, że to on i poczułam niesamowitą euforię! Śmiało mogę powiedzieć, że dzisiaj jestem najszczęśliwsza na świecie! W dodatku w przydomowym warzywniaczku pojawiły się pierwsze malinki, nie może być już lepiej!

Dzisiaj pomysł na malutki w formie, ale wielki w smaku bezglutenowy chlebek bananowo-jarmużowy. Jest to świetna propozycja na podwieczorek i jak większość przysmaków, najlepiej smakuje jeszcze ciepły. Najlepiej smakuje z kremem awokado-bananowym [Przepis tutaj]. Wykonany w formie 14 cm x 7 cm x 4,5 cm. Wychodzi ok. 5 porcji, 1 to ok 62g = 103kcal.

Składniki:
– 60g mąki gryczanej
– 60ml mleczka kokosowego
– 45g jarmużu
– 1 banan
– 1 łyżka nasion chia
– 2 łyżeczki cynamonu
– 1 łyżeczka lnu mielonego
– 1 łyżeczka miodu (można pominąć)
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
* olej kokosowy do wysmarowania formy zamiast papieru do pieczenia

Liście jarmużu przemywamy pod bieżącą wodą i usuwamy twarde łodyżki. Banana obieramy ze skórki i kroimy na małe kawałki. Wszystkie składniki wrzucamy do malaksera i miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. Otrzymaną masę wlewamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, bądź wysmarowanej olejem kokosowym. Wkładamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy w 180 stopniach przez 30 minut. 
Smacznego!

 

 MJ.

Komentarzy: 6

  1. rewelacyjny chlebek!

  2. chętnie się zamienię! 😀

  3. Daria napisał: Odpowiedz

    robiłam niemalże identyczny chlebek, także wiem jaki jest smaczny! bananowe wypieki uwielbiam 🙂

  4. dokładnie, bananowe mają to COŚ w sobie 🙂

  5. Anonimowy napisał: Odpowiedz

    Czym moge zastapic mleczko kokosowe? Czy zwykle krowie moze byc? 😉

  6. Z tym może być ciężko, ale łatwo dostępne, w przystępnej cenie i najlepszej jakości znajdziesz w Lidlu 🙂

Dodaj komentarz