Bezglutenowe placki bananowe FIT


Placki, placuszki… uwielbiam! Na słodko i na słono, mogłabym jeść je codziennie! Świetnie sprawdzają się jako przekąski na imprezie, jako posiłek do lunchboxu, czy na śniadanie. Dlatego dziś mam dla Was przepis na bezglutenowe placki bananowe, których przygotowanie jest szybkie i proste. Z przepisu wychodzi około 10 placków, przy zasadzie 1 łyżka – 1 placek. Przepis na 2 porcje, jedna porcja bez dodatków to około 293 kcal, B: 15,9g, T: 9g, W: 38,4g.

Składniki na 10 placków:
– 2 banany
– 2 jajka
– 2 łyżki odżywki białkowej (u mnie kokosowa)
– 2 łyżki mąki kokosowej
– szczypta cynamonu
– szczypta soli

Dodatkowo (opcjonalnie):
– śliwki
– mascarpone
– gorzka czekolada
– wiórki kokosowe
– chipsy kokosowe

Banany rozgniatamy za pomocą widelca lub w malakserze. Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do bananów dodajemy pozostałe składniki: żółtka, odżywkę, mąkę, cynamon i sól. Białka delikatnie łączymy z pozostałymi składnikami. Całość dokładnie łączymy. Na rozgrzanej patelni bez dodatku tłuszczu (lub z jego minimalnym użyciem, jeśli nasza patelnia nie pozwala na smażenie bez tłuszczu) smażymy placki zgodnie z zasadą 1 łyżka = 1 placek. Placki podajemy z łyżeczką mascarpone, roztopioną czekoladą, śliwkami, wiórkami i chipsami kokosowymi.
Smacznego!

1 Komentarz

  1. Piękne te placuszki, i opcja ze śliwkami jest bardzo kusząca!

Dodaj komentarz