Babeczki owsiane z jabłkiem i wanilią FIT


Za oknem coraz piękniejsza pogoda, że z przyjemnością wstaje się każdego poranka! Z okazji początku wiosny, chciałabym podzielić się z Wami przepisem na pyszne babeczki owsiane z jabłkiem i wanilią. Szybkie w przygotowaniu, pyszne, a co najważniejsze zdrowe! Idealne na deser, czy jako słodka przekąska do szkoły, czy pracy 🙂 do dzieła kochani!
Z przepisu wychodzi 14 babeczek, 1 babeczka to ok. 162kcal, B: 3,3g, T: 8g, W: 19g.

Składniki na ok. 14 babeczek:
– 250g jabłek
– 250g mąki owsianej
– 250g jogurtu naturalnego
– 80ml oleju
– 80g ksylitolu
– 2 łyżki soku z cytryny
– 1 jajko
– 1 laska wanilii
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 1/2 łyżeczki sody
– 1/2 łyżeczki cynamonu
Dodatkowo: cukier puder lub ksylitol w pudrze

Jabłka myjemy, obieramy i kroimy w drobną kosteczkę, skrapiamy sokiem z cytryny. SKŁADNIKI SUCHE: Mąkę mieszamy z cukrem (ksylitolem), cynamonem, proszkiem do pieczenia i sodą. SKŁADNIKI MOKRE: Osobno mieszamy jogurt, olej, pokrojone jabłka, ziarenka z laski wanilii i rozbełtane jajko. Suche składniki mieszamy z mokrymi, aż dokładnie się połączą. Ciasto przelewamy do silikonowych lub papierowych foremek do 3/4 ich wysokości. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy 30 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu babeczki wyciągamy i pozostawiamy 5 minut, by „odpoczęły”. Posypujemy cukrem pudrem lub ksylitolem w pudrze.
Smacznego!

Komentarzy: 7

  1. Justyna napisał: Odpowiedz

    Nie znałam wcześniej Twojego bloga, ale po wartości jaką widzę już wiem, że będę tutaj wpadała często, pozdrawiam 🙂

  2. Ania napisał: Odpowiedz

    Bardzo fajny przepis, mega zdrowy, pożywny, w sam raz ma redukcji 😉 Ja stosuje podobne przepisy podczas układania diet dla klientek. Ps. teraz za subskrypcje strony jeden tydzień diety gratis 🙂 https://vitalfit.com.pl/

  3. W trakcie poszukiwania w internecie pożądanych informacji trafiłam na ten artykuł. Wielu osobom wydaje się, że mają odpowiednią wiedzę na ten temat, ale z przykrością stwierdzam, że tak nie jest. Stąd też moje wielkie zaskoczenie. Jestem pod wrażeniem. Niewątpliwie będę rekomendował to miejsce i często odwiedzał aby poczytać nowe artykuły.

  4. Marta napisał: Odpowiedz

    Dziś zrobiłam Pani Martyno, wyszły bardzo smaczne, dziękuję 🙂

    1. Martyna Jacko napisał: Odpowiedz

      Bardzo się cieszę, smacznego! 🙂

  5. Jolanta napisał: Odpowiedz

    Przepis mega ciekawy i aż ślinka leci. Ale czym mogę zastąpić jogurt? Mleko roślinne np kokosowe lub jogurt roślinny będzie ok?

    1. Martyna Jacko napisał: Odpowiedz

      Jogurt roślinny jak najbardziej! 🙂

Dodaj komentarz