Pełnoziarniste placki z ricotty z pieczonym rabarbarem FIT

Dzisiaj kolejny przepis poświęcony laskom rabarbaru, które powoli znikają z półek. Tym razem jednak w wersji pieczonej, która świetnie sprawdzi się jako dodatek do placków, naleśników, czy owsianek. Moja dzisiejsza propozycja na placki z pieczonym rabarbarem to idealny pomysł na śniadanie, czy deser, ale również jako posiłek do pracy. Rewelacyjnie smakują na ciepło i na zimno. Z przepisu wchodzi 16 placków, czyli 4 porcje. Jedna porcja z dodatkami to około 310kcal, B: 16,5g, T: 8,8g, W: 39,1g.

Składniki na placki:
– 200g ricotty
– 200ml mleka
– 150g mąki żytniej pełnoziarnistej
– 2 jajka
– 1 łyżka erytrolu
– ½ łyżeczki proszku do pieczenia
– szczypta soli
Składniki na pieczony rabarbar:
– 400g rabarbaru
– skórka z 1 pomarańczy
– sok z ½ pomarańczy
– 1 łyżka erytrolu
– 1 laska wanilii lub ekstrakt waniliowy
Dodatkowo:
– 150g skyru waniliowego
– garść pistacji

RABARBAR: Piekarnik rozgrzewamy na 180 stopni. Laski rabarbaru kroimy w połowie na dwie równe części i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posypujemy erytrolem, ziarenkami z laski wanilii lub ekstraktem, skórką i sokiem z pomarańczy. Pieczemy 30 minut i odstawiamy.
PLACKI: Ricottę łączymy z mlekiem i żółtkami. Następnie dodajemy mąkę wraz z proszkiem do pieczenia i solą, mieszamy. Białka ubijamy na pianę i delikatnie łączymy łopatką z resztą masy. Smażymy na patelni bez tłuszczu zgodnie z zasadą 1 łyżka = 1 placek po 3 minuty z każdej strony na średnim ogniu.
Placki podajemy ze skyrem i pieczonym rabarbarem. Polewamy syropem, który wytworzył się podczas pieczenia rabarbaru i posypujemy posiekanymi pistacjami.
Smacznego!

4 Replies to “Pełnoziarniste placki z ricotty z pieczonym rabarbarem FIT”

  1. Fajne placuszki.

  2. Wyglądają wspaniale! 🙂

  3. To jest pyszne 🙂 Polecę przepis swoim koleżankom.

Dodaj komentarz