Najlepsza na odporność – sałatka warzywna z ekologiczną komosą ryżową i kalarepą (wegańska)

Dzisiaj bardzo przyjemne zajęcia z chemii żywności minęły szybciutko. Teraz czas na obiad i na naukę, a w ramach przerwy, jako przykładny obywatel pójdę zagłosować. Wczoraj byłam zbyt leniwa i nauka leżała odłogiem, ale przyznam szczerze, że potrzebowałam takiego dnia. Po dwóch tygodniach ciężkiej pracy, odpoczynek był wskazany. Całe szczęście, następny tydzień zapowiada się dość miło, nie zważając na trzy zaliczenia. Preferuję naukę do kół niż siedzenie na uczelni od rana do nocy. Uwierzcie.. to jest niesamowicie wyczerpujące!

Wczoraj podawałam Wam przepis na majonez sojowy o obniżonej zawartości tłuszczu. W związku z tym, wpadłam na pomysł, żeby dzisiaj zaprezentować Wam przepis na sałatkę z jego wykorzystaniem. Jest łagodna, szybko znika z miseczki i wykazuje wiele właściwości zdrowotnych. Między innymi zawiera zestaw witaminy C i wapnia, który chroni nas przed przeziębieniem i grypą, a gdy już chorujemy łagodzi objawy. Udowodniono, że witamina C lepiej wykonuje swoje funkcje, gdy towarzyszy jej odpowiednia ilość wapnia. Dzięki temu uszczelnia naczynia krwionośne i zapobiega wnikaniu wirusów do organizmu. Dodatkowo beta-karoten zawarty w marchwi zwiększa odporność na infekcje układu oddechowego i wspomaga funkcjonowanie układu immunologicznego. Nic innego, tylko jeść i wzmacniać swoją odporność!

Składniki:
– 250g groszku mrożonego, świeżego lub 1 puszka
– 125g komosy ryżowej białej SYMBIO
– 1 kalarepa
– 2-3 marchewki
– pęczek rzodkiewek
– 5-6 łyżek majonezu sojowego, dla nie-wegan majonez dietetyczny z serka wiejskiego lub zwykły
– pół pęczka koperku
– pół pęczka natki pietruszki
– pół pęczka szczypiorku
– 1 łyżeczka suszonego majeranku
– sól, pieprz

Komosę ryżową gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Marchew i kalarepę kroimy na spore kawałki i gotujemy na półtwardo. Chwilę studzimy i kroimy w drobną kosteczkę. Groszek, jeżeli używamy konserwowego, obgotowujemy w wodzie do preferowanej miękkości. Koperek, natkę i szczypiorek drobno siekamy. Rzodkiewki ścieramy na tarce o dużych oczkach i odsączamy z nadmiaru wody lub kroimy w kosteczkę. Wszystkie składniki umieszczamy w jednej misce i mieszamy do całkowitego przemieszania. Doprawiamy solą i pieprzem.
Smacznego!

 MJ.

Komentarzy: 3

  1. Gdzie kupujesz komosę ryżową?

  2. Tę otrzymałam od Symbio, ale zazwyczaj można dostać ją w sklepach typu Tesco, Kaufland, Carrefour… 🙂

  3. Świetna sałatka 🙂

Dodaj komentarz