Chrupki z ciecierzycy – pieczona ciecierzyca FIT

Dzisiaj bardzo króciutki pościk z przepisem na przepyszną ciecierzycę/cieciorkę pieczoną w piekarniku. Jest świetnym zamiennikiem dla chipsów, paluszków czy nachos’ów na wieczorny seans filmowy, czy wszelkiego rodzaju mecze. Poza tym zawiera ogromne ilości białka i sprzyja odchudzaniu! W dodatku obniża ciśnienie i poziom cholesterolu. Mówiąc krótko – są źródłem zdrowia. Przedstawiam banalny przepis na prażoną cieciorkę, wkrótce wstawię przepis na hummus, obiecuję! 🙂 
Całość to ok. 548kcal, B: 28,4g, T: 17,4g, W: 60,8g.

Składniki:
– 400g ciecierzycy ze słoika lub 250g suchej ciecierzycy
2 łyżki ulubionej przyprawy (ja dałam papryki słodkiej i suszonej cebuli)
– 1-2 łyżki oliwy z oliwek

Jeżeli mamy cieciorkę z puszki, odsączamy i osuszamy, zaś jeśli suchą to moczymy ją w wodzie przez całą noc, bądź przez 12 godzin (zgodnie z zasadą 1 szklanka ziaren – 3 szklanki wody). Następnego dnia, to już od nas zależy czy chcemy cieciorkę ugotować czy nie. Ja pominęłam ten krok, lecz jeśli chcecie to gotujecie ją przez min. 1,5 godziny. Cieciorkę odcedzamy. W misce umieszczamy ciecierzycę, dodajemy oliwę i ulubione przyprawy. Dokładnie mieszamy łyżką tak, by wszystkie ziarna były w oliwie i przyprawach. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, miarowo rozsypujemy cieciorkę, wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 190stopni i pieczemy 40minut. W międzyczasie dobrze jest ziarna przemieszać.
Smacznego!

5 Replies to “Chrupki z ciecierzycy – pieczona ciecierzyca FIT”

  1. to jedna z moich ulubionych przekąsek!

  2. oo jestem ciekawa smaku, koniecznie muszę zrobić

  3. Bardzo ciekawa przekąska! Na pewno kiedyś zrobię 😉

Dodaj komentarz