Gryczane placki dyniowo-jabłkowe z musem jabłkowo-pomarańczowym (wegańskie)

Wybaczcie moją nieobecność, po raz kolejny natłok obowiązków zabrał mi wolny czas na napisanie posta. Całe szczęście od dziś do końca przyszłego tygodnia mogę odetchnąć z ulgą i napawać się wolnym czasem bez nauki. Coraz bliżej do wyjazdu do Poznania! Nie mogę się doczekać! Każda rocznica spędzona z moim ukochanym była rewelacyjna, wykorzystana na maxa i wspominam je z przyjemnością. Nie inaczej będzie tym razem. Jeszcze tylko 4,5 dnia!

A dziś na osłodę ciężkich dni proponuję gryczane placki dyniowo-jabłkowe z musem jabłkowo-pomarańczowym. Moje serce już skradły, ciekawe jak będzie w Waszym przypadku! Czy wiedzieliście, że jabłka są skarbnicą wielu bardzo potrzebnych składników i mają ogromne działanie prozdrowotne? Powiem Wam o kilku, moim zdaniem najciekawszych właściwościach:
– dzięki zdolności do neutralizacji wolnych rodników mają działanie przeciwnowotworowe, chronią przed chorobami serca i cukrzycą, zapobiegają chorobom Parkinsona i Alzheimera oraz innym chorobom neurodegeneracyjnym
– są obfite w błonnik (poprawia perystaltykę jelit), pektyny (obniżają ciśnienie krwi) i potas (zapobiega chorobom układu krążenia).
Podsumowując, warto włączyć jabłka do naszej diety np. na drugie śniadanie czy jako przekąskę, szczególnie do pracy czy szkoły, kiedy nie mamy możliwości przygotowania sobie czegoś wymagającego. Najlepiej spożywać je ze skórką, pamiętając o ich dokładnym umyciu, gdyż w niej i tuż pod nią kryje się najwięcej składników mineralnych! Przepis na ok. 30-35 placuszków, jeden to ok. 30kcal.

Składniki na placuszki:
– 350g surowej dyni Hokkaido*
– 350g jabłek ze skórką
– 200g mąki gryczanej
– 1 łyżka masła orzechowego
– 1 łyżeczka cynamonu
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
– 1/3 łyżeczki imbiru

Składniki na mus:
– 1 jabłko
– sok z połowy pomarańczy
– 1 łyżka syropu klonowego
– 1/2 łyżeczki cynamonu

* lepiej użyć odmiany Hokkaido, ona nadaje wyrazistości  i słodyczy, inne odmiany mogą być bardziej mdłe

Dynię myjemy, osuszamy, kroimy na kawałki (najlepiej krojąc z góry na dół tworząc literę „U” czy uśmiechy) obieramy obieraczką ze skórki i trzemy na tarce o dużych oczkach lub rozdrabniamy w malakserze. Jabłka również myjemy, osuszamy, kroimy na ćwiartki/ósemki, pozbawiamy je gniazd nasiennych i ścieramy na tarce o dużych oczkach lub rozdrabniamy w malakserze. Startą dynię i jabłka umieszczamy wraz z resztą składników na placki w dużej misce i mieszamy do połączenia składników lub posługujemy się malakserem. Ciasto nakładamy na patelnię za pomocą łyżki lub przy użyciu rąk tworząc kuleczki i spłaszczając je, smażymy bez użycia tłuszczu lub z jego minimalną ilością (moja patelnia pozwoliła mi na wyeliminowanie tłuszczu) po 2-3 minuty z obu stron. MUS: Jabłko obieramy ze skórki lub nie, kroimy w kosteczkę i umieszczamy w misie blendera wraz z resztą składników, miksujemy na mus do momentu uzyskania jednolitej konsystencji. Posypujemy jabłkiem pokrojonym w kosteczkę.
Smacznego!

 

Komentarzy: 6

  1. Chętnie bym je zjadła 😉
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie 😉

  2. świetne placki- o właściwościach jabłek naczytałam się tyle w zeszłym roku, że jadłam je codziennie przez co najmniej 6 miesięcy ;D

    Zazdroszczę, chwili odpoczynku ;d Ale to dobrze, że ją znalazłaś, korzystaj z niej jak najbardziej :]

  3. Natalie napisał: Odpowiedz

    Są świetne! Uwielbiam dyniowe 🙂

  4. Daria napisał: Odpowiedz

    świetne jesienne placuszki 🙂 dynia i jabłko to moje ulubione sezonowe skarby <3

  5. jakie pyszne placuszki, a mus jest po prostu boski! 🙂

  6. Oj bardzo lubię połączenie dyni i jabłka, idealne na jesienne śniadanie! 🙂 Mąka gryczana to chyba moja ulubiona do placuszków, aż chyba jutro dogodzę sobie takimi placuchami! :>

Dodaj komentarz